Categories
Client Research & Development

Buat duit dengan channel Telegram

Benda ni free dan disediakan oleh Telegram. Perlu kretif, maka yang lain semua boleh jadi…

Bismillah,

Channel Telegram itu percuma dan boleh saja digunakan sebagai tapak jualan yang paling bagus untuk menghasilkan pendapatan atau duit darinya. Channel Telegram itu boleh digunapakai mengikut kretiviti masing-masing asalkan cara tersebut dibenarkan oleh pihak Telegram.

Tutorial ringkas bagaimana caranya untuk persiapkan channel Telegram ada dekat bawah…ringkas sahaja naaa…

Klik butang bulat ada tanda pen atau pensil seperti dalam gambar dekat sebelah tu..

Klik kotak yang bertanda “New Channel”

Masukkan semua maklumat yang bersesuaian pada bahagian yang bertanda No 1, No 2 dan No 3.

Dan ini bahagian terpenting untuk mengaktifkan ruangan komen dalam Channel. Jika penetapan asal, channel tiada ruangan komen, maka guna cara ini untuk aktifkan ruangan komen…

Tips: Caranya, kena buat private group, kemudian masukkan link private group dekat ruangan discussion tersebut. Jadinya, nanti pelanggan atau pembeli boleh bertanya sesuatu dekat situ…mudah kan?…

  1. Langkah berikutnya, masukkan segala maklumat tentang produk seperti gambar dan video yang cantik-cantik jika ada berserta keteranganya sekali. Nama pun tapak jualan untuk tambah duit kan?, makanya maklumat itu semua memang sangat perlu diadakan dekat dalam channel tersebut.
  2. Dah siap semua tu, kena laaaa buat kempen dan iklan supaya keberadaan channel tersebut dapat diketahui umum. Untuk tugasan tersebut, boleh saja tempek dekat group iklan atau bisnes yang bersepah dalam aplikasi Telegram atau dekat mana-mana media yang lainnya. Yang penting buat Iklan jangan sampai kena BAN.
  3. Berikutnya, duit akan masuk jika semuanya berjalan lancar…

Sekian terima kasih dan selamat majujaya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.